Wzorce projektowe – Event Sourcing
Założenie: Zrozumieć podstawową koncepcję Event Sourcing i stworzyć prosty przykład w PHP.
Krok po kroku:
- Krok 1: Definicja zdarzenia. Stworzymy klasę reprezentującą zdarzenie. Na przykład, zdarzenie “ProduktDodany”.
- Krok 2: Zapis zdarzenia. Zaimplementujemy prostą metodę do zapisu zdarzenia (w tym przykładzie, do tablicy, w rzeczywistości użylibyśmy bazy danych).
- Krok 3: Odczyt i rekonstrukcja stanu. Pokażemy jak odczytać zapisane zdarzenia i odtworzyć stan aplikacji.
productId = $productId;
$this->productName = $productName;
}
}
?>
Ten kod definiuje klasę ProductAdded
, która przechowuje informacje o dodanym produkcie.
Tutaj tworzymy obiekt ProductAdded
i dodajemy go do tablicy $events
.
productId] = $event->productName;
}
}
print_r($products); // Wyświetli: Array ( [1] => Myszka )
?>
Pętla iteruje po tablicy zdarzeń i rekonstruuje stan aplikacji na podstawie tych zdarzeń.
Ten przykład prezentuje podstawową koncepcję Event Sourcing. W rzeczywistych aplikacjach, zdarzenia są zazwyczaj zapisywane w bazie danych, a proces rekonstrukcji stanu jest bardziej złożony. Zachęcamy do dalszego zgłębiania tematu!