Pętle w programowaniu obiektowym
Założenie: Nauczymy się, jak iterować po kolekcji obiektów w PHP za pomocą pętli.
Krok po kroku:
- Krok 1: Tworzenie klasy reprezentującej obiekt.
imie = $imie; $this->wiek = $wiek; } } ?>
Tworzymy klasę `Uzytkownik` z atrybutami `imie` i `wiek` oraz konstruktorem inicjalizującym te atrybuty.
- Krok 2: Tworzenie tablicy obiektów.
Tworzymy tablicę `$uzytkownicy`, która przechowuje obiekty klasy `Uzytkownik`.
- Krok 3: Iteracja po tablicy za pomocą pętli `foreach`.
imie . ", Wiek: " . $uzytkownik->wiek . "
"; } ?>Pętla `foreach` iteruje po każdym elemencie tablicy `$uzytkownicy`. W każdej iteracji zmienna `$uzytkownik` przechowuje kolejny obiekt, a my uzyskujemy dostęp do jego atrybutów za pomocą operatora `->`.
Ten przykład pokazuje podstawowe zastosowanie pętli w programowaniu obiektowym w PHP. Zachęcamy do dalszego zgłębiania tematu i eksperymentowania z różnymi rodzajami pętli i kolekcji obiektów!