Dziedziczenie a debugowanie
Założenie: Zrozumieć, jak debugowanie kodu z dziedziczeniem różni się od debugowania kodu bez dziedziczenia i jak hierarchia klas wpływa na proces debugowania.
Krok po kroku:
- Stworzenie klasy bazowej: Zdefiniujmy klasę bazową
Animal
z metodąmakeSound()
. - Stworzenie klasy pochodnej: Utwórzmy klasę
Dog
dziedziczącą po klasieAnimal
i nadpisującą metodęmakeSound()
. - Testowanie i debugowanie: Utwórzmy instancję klasy
Dog
i wywołajmy metodęmakeSound()
. Jeśli wystąpi błąd, użyj debugera, aby prześledzić wykonanie kodu, zwracając uwagę na hierarchię klas.
Ten kod definiuje klasę Animal
z publiczną metodą makeSound()
, która wypisuje komunikat “Generic animal sound”.
Klasa Dog
dziedziczy po Animal
i definiuje własną implementację metody makeSound()
, wypisującą “Woof!”.
makeSound(); // Wyświetli "Woof!"
?>
Ten kod tworzy obiekt klasy Dog
i wywołuje metodę makeSound()
. W przypadku błędów, debugger pomoże zlokalizować problem, śledząc wywołania metod w hierarchii klas (od Dog
do Animal
).
Ten przykład pokazuje podstawy debugowania kodu z wykorzystaniem dziedziczenia. Pamiętaj, że podczas debugowania kodu z dziedziczeniem, ważne jest śledzenie wywołań metod w hierarchii klas, aby zrozumieć, skąd pochodzi problem.