Dziedziczenie a debugowanie
Założenie: Zrozumieć, jak debugowanie kodu z dziedziczeniem różni się od debugowania kodu bez dziedziczenia i jak hierarchia klas wpływa na proces debugowania.
Krok po kroku:
- Stworzenie klasy bazowej: Zdefiniujmy klasę bazową
Animalz metodąmakeSound(). - Stworzenie klasy pochodnej: Utwórzmy klasę
Dogdziedziczącą po klasieAnimali nadpisującą metodęmakeSound(). - Testowanie i debugowanie: Utwórzmy instancję klasy
Dogi wywołajmy metodęmakeSound(). Jeśli wystąpi błąd, użyj debugera, aby prześledzić wykonanie kodu, zwracając uwagę na hierarchię klas.
Ten kod definiuje klasę Animal z publiczną metodą makeSound(), która wypisuje komunikat “Generic animal sound”.
Klasa Dog dziedziczy po Animal i definiuje własną implementację metody makeSound(), wypisującą “Woof!”.
makeSound(); // Wyświetli "Woof!"
?>
Ten kod tworzy obiekt klasy Dog i wywołuje metodę makeSound(). W przypadku błędów, debugger pomoże zlokalizować problem, śledząc wywołania metod w hierarchii klas (od Dog do Animal).
Ten przykład pokazuje podstawy debugowania kodu z wykorzystaniem dziedziczenia. Pamiętaj, że podczas debugowania kodu z dziedziczeniem, ważne jest śledzenie wywołań metod w hierarchii klas, aby zrozumieć, skąd pochodzi problem.