Pętle w programowaniu obiektowym

Założenie: Nauczymy się, jak iterować po kolekcji obiektów w PHP za pomocą pętli.

Krok po kroku:

  1. Krok 1: Tworzenie klasy reprezentującej obiekt.
    
    imie = $imie;
            $this->wiek = $wiek;
        }
    }
    ?>
    				

    Tworzymy klasę `Uzytkownik` z atrybutami `imie` i `wiek` oraz konstruktorem inicjalizującym te atrybuty.

  2. Krok 2: Tworzenie tablicy obiektów.
    
    
    				

    Tworzymy tablicę `$uzytkownicy`, która przechowuje obiekty klasy `Uzytkownik`.

  3. Krok 3: Iteracja po tablicy za pomocą pętli `foreach`.
    
    imie . ", Wiek: " . $uzytkownik->wiek . "
    "; } ?>

    Pętla `foreach` iteruje po każdym elemencie tablicy `$uzytkownicy`. W każdej iteracji zmienna `$uzytkownik` przechowuje kolejny obiekt, a my uzyskujemy dostęp do jego atrybutów za pomocą operatora `->`.

Ten przykład pokazuje podstawowe zastosowanie pętli w programowaniu obiektowym w PHP. Zachęcamy do dalszego zgłębiania tematu i eksperymentowania z różnymi rodzajami pętli i kolekcji obiektów!

Dodaj komentarz 0

Your email address will not be published. Required fields are marked *